Оголошено конкурс на зайняття вакантної посади вчителя-реабілітолога комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Барвінківської районної ради Харківської області»

Оголошено конкурс на зайняття вакантної посади вчителя-реабілітолога комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Барвінківської районної ради Харківської області»

Матеріали щодо конкурсу переглянути за посиланням.

МОН склало переліки навчальної літератури на наступний рік

Міністерство освіти і науки склало списки рекомендованих навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників для шкіл та дитсадків.

Перелік подали у листі №1/9-394 від 22 липня, опублікованому на сайті ІМЗО.

Дивіться перелік літератури у документах за цими посиланнями:

Документи з переліками оновлюватимуть.

Також у міністерстві нагадали, що посібник від ГО “Смарт освіта” із методичними рекомендаціями щодо організації дистанційного навчання отримав схвалення МОН для використання в школах. Ознайомитись із ним можна у документах нижче:

Завантажити посібник

Завантажити мобільну версію

Учнів запрошують на астрономічні бої – як взяти участь?

Учні можуть взяти участь в астрономічних боях, які відбудуться онлайн орієнтовно 14–20 серпня.

Зареєструватись можна за цим посиланням.

Реєстрація на участь індивідуальна. Із зареєстрованих складуть команди по 4–6 людей. Якщо ви хочете сформувати власну команду, то про це необхідно вказати під час реєстрації.

Кожен бій складається з двох частин:

  • Команда учасників розв’язує задачі рівня ІІІ–IV етапів всеукраїнських олімпіад протягом 3–4 годин.
  • Після цього вона зустрічається з іншою командою, яка розв’язувала ті ж задачі. Команди за порядком викликають одна одну на ці задачі. Якщо вас викликали на якусь задачу, ви маєте розповісти її розв’язок команді-опоненту. Якщо ви викликали на якусь задачу, то ви слухаєте її розв’язок, знаходите помилки (якщо вони будуть), і по закінченні доповіді вказуєте на них.

Детальніше про бої можна дізнатись тут. Також дивіться правила боїв:

Завантажити документ

Нагадаємо, учні та молоді вчителі можуть отримати 60 тисяч гривень на проєкти з соціальних інновацій.

ЗНО: визначені порогові бали з української, історії, біології та іноземних мов

Експертна комісія визначила порогові бали “склав / не склав” ЗНО з української мови та літератури, історії України, біології та іноземних мов.

Про це повідомили на сайті Українського центру оцінювання якості освіти.

Члени експертної комісії ухвалили рішення встановити такі порогові бали:

  • з української мови і літератури – 22 тестові бали (для осіб,  які здобували повну загальну середню освіту мовою, що не належить до слов’янської групи мов, або мовою корінних народів, встановлено адаптивний поріг – 15 балів);
  • з історії України – 25 тестових балів;
  • з іноземних мов (англійської, іспанської, німецької та французької) – 17 тестових балів;
  • з біології – 22 тестові бали.

“Від загальної кількості осіб, які брали участь у тестуванні з кожного з названих нижче предметів, поріг “склав / не склав” не подолали: з української мови і літератури 8,32% осіб, з історії України – 13,19%, з англійської мови – 7,35%, іспанської мови – 11,3%, німецької мови – 11,4%, французької мови – 7,8%, з біології – 5,51%”, – зазначили в центрі.

Порогові бали з географії та хімії визначать 28 липня.

Інформація Центру зайнятості

Барвінківська районна філія Харківського обласного центру зайнятості запрошує  всіх бажаючих на навчання  у серпні 2020 року в Харківський центр професійно-технічної освіти   Державної служби зайнятості за професіями:

№ п/п

Професія

Строк навчання

1 Плодоовочівник 03.08.2020-03.11.2020
2 Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення 03.08.2020-14.04.2021
3 Касир торговельного залу 04.08.2020-12.01.2021
4 Електрозварник ручного зварювання 10.08.2020-13.01.2021
5 Маляр 11.08.2020-02.02.2021
6 Тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва – категорія А1 14.08.2020-05.03.2021
7 Швачка 27.08.2020-04.12.2020

 За  більш детальною  інформацією звертайтеся до  Барвінківської районної філії Харківського обласного центру зайнятості  або за  тел. 4 -11 -03

Про результати проведення конкурсу на зайняття вакантної посади керівника Барвінківської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 3 Барвінківської районної ради Харківської області

15 липня 2020 року було проведено конкурс на зайняття вакантної посади керівника Барвінківської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 3 Барвінківської районної ради Харківської області.

У конкурсному відборі на зазначену посаду комісія визначила переможцем ШУЛЬГУ Ірину Миколаївну.

Матеріали конкурсу доступні за посиланням.

Інформація про конкурс

10.07.2020 відбулося І засідання конкурсної комісії на зайняття вакантної посади керівника  Барвінківської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 3 Барвінківської районної  ради Харківської   області.    Заяву та необхідний пакет документів для участі в конкурсі подала лише одна особа  –  Ірина Миколаївна Шульга. Після ознайомлення із документами конкурсною комісією вирішено допустити Ірину Миколаївну Шульгу до участі в конкурсі.

Конкурсний відбір відбудеться 15 липня 2020 року о 10-00 год.   за адресою: Харківська область, м. Барвінкове, вул. Центральна, 3.

Рекомендації для впровадження інклюзивного навчання від ЮНЕСКО

“Нова українська школа” публікує переклад головних тез щодо впровадження інклюзивної освіти з Глобального моніторингу освіти ЮНЕСКО “Інклюзія й освіта: усі означає всі”.

Світ прийшов до інклюзивного навчання не випадково, адже воно лежить в основі якісної навчальної системи, що дає змогу кожному – від дитини до дорослого – вчитися й реалізовувати потенціал. Стать, вік, місцезнаходження, бідність, втрата працездатності, етнічна належність, мова, релігія, міграція, сексуальна орієнтація, гендер, ув’язнення, переконання та ставлення не повинні бути причиною дискримінації для того, хто навчається.

Для цього особливості учнів мають бути не проблемою, а їхнім потенціалом. Неможливо досягнути інклюзії, якщо сприймати її як незручність або вважати, що рівень можливостей учнів неможливо покращити. Система освіти повинна реагувати на всі потреби учнів.

Світ має ще десятиліття, щоби досягти Цілей сталого розвитку шодо якості освіти (SDG 4) та виконати зобов’язання щодо “інклюзивної та справедливої якісної освіти” та “можливостей навчання протягом усього життя для всіх”.

Десять рекомендацій, наведених нижче, враховують глибинні причини та широкий спектр питань, пов’язаних з інклюзією, які можуть стати на заваді в досягненні поставлених цілей до 2030 року.

  1. Розширення розуміння інклюзивної освіти.Інклюзія стосується всіх учнів, незалежно від особистості, бекграунду чи здібностей. Хоча визначення інклюзії є в законодавчій базі 68% країн, тільки 57% цих визначень містять численні маргінальні групи. У 26% країн визначення інклюзивної освіти охоплює тільки людей з інвалідністю або особливими освітніми потребами.

Системи освіти, які шанують різноманіття й дотримуються переконання, що кожна людина має потенціал і до неї треба ставитися з гідністю, дають можливість усім навчатися не тільки базових речей, але і здобувати широке коло навичок, необхідних для побудови стійких суспільств.

Це не про заснування департаменту освіти, який займається інклюзією. Це радше про недискримінацію і приймання кожного, створення всіх можливих розумних пристосувань для задоволення різних потреб і роботу в напрямі гендерної рівності.

  1. Спрямування фінансування на тих, хто позаду.Не може йтися про інклюзію, коли чверть мільярда дітей і молоді залишаються поза школою й багато учнів рано її кидають. До прикладу, дві африканські країни виключають вагітних дівчаток зі шкіл, а 117 країн дозволяють дитячі шлюби. Як тільки правові інструменти будуть спрямовані на подолання цих бар’єрів, уряди потребуватимуть підходу, який передбачає виділення загального фінансування для створення інклюзивного середовища для всіх учнів, а також цільового фінансування, щоби якомога швидше наблизитися до тих, хто найбільш позаду.

Поряд із забезпеченням доступу до школи, раннє втручання може суттєво зменшити потенційний вплив інвалідності на прогресування й навчання.

  1. Обмін досвідом і ресурсами.Це єдиний спосіб підтримати перехід до інклюзії. Закони 25% країн (понад 40% в Азії, Латинській Америці та Карибах) передбачають навчання учнів з інвалідністю окремо, 10% – в інтегрованих структурах і 17% – в інклюзивних. Решта обирають різні комбінації.

У багатьох аспектах досягнення інклюзії – управлінський виклик. Одних людських і матеріальних ресурсів для подолання нерівності мало. Історично ці ресурси концентрувалися в кількох місцях. У деяких країнах ресурсні центри або виїзні спеціалісти допомагають із налагодженням інклюзії.

  1. Залучення до змістовної консультації громади й батьків.Інклюзія не може бути нав’язана зверху. Батьки можуть підтримувати дискримінаційні погляди про гендер, інвалідність, етнічність, расову чи релігійну належність.

15% батьків у Німеччині і 59% у Гонконзі бояться, що діти з інвалідністю заважатимуть навчанню інших. У штаті Квінсленд (Австралія) 37% учнів спецшкіл – це учні, яких забрали зі звичайних. Уряди повинні надавати простір громадам для рівного висловлення своїх преференцій під час напрацювання політик інклюзивної освіти.

У країнах ОЕСР частка учнів, які відчували, що вони належать до школи, впала з 82% у 2003 році до 73% у 2015. Школи повинні підвищувати взаємодію всередині та за своїми межами, наприклад, через батьківські асоціації. Кожна думка має враховуватися.

  1. Забезпечити співпрацю між різними департаментами й секторами.Інклюзія в освіті – лише частина соціальної інтеграції. Міністерства, які поділяють адміністративну відповідальність за інклюзивну освіту, повинні співпрацювати у сферах виявлення потреб, обміну інформацією та розроблення програм.

Не всі програми, націлені на неблагополучні групи, можуть бути реалізовані в одному місці. Однак вони мають максимально взаємодіяти. У 89% країн у школах є програми підтримування здоров’я та харчування. Утім, децентралізація може посилити нерівність, якщо не враховувати можливості на місцях. Наприклад, у Британії, хоча кількість дітей та молоді, які потребують підтримання, зросла на 33% між 2015 та 2019 роками, фінансування плану підтримки на місцях зросло лише на 7%.

Центральні уряди повинні забезпечити кадрову та фінансову підтримку місцевих органів влади у сфері інклюзії.

  1. Створення простору для допомоги від неурядових організацій.Уряди мають забезпечити лідерство та діалог із НУО й переконатися, що надання освітніх послуг веде до інклюзії, відповідає стандартам і узгоджується з національною політикою, послуги не дублюються.

Уряд також повинен створити умови, які дадуть змогу НУО контролювати виконання урядових зобов’язань та обстоювати тих учнів, які виключені з освітнього процесу.

Кампанія НУО у Вірменії 2001 року призвела до створення нової законодавчої та бюджетної бази для впровадження інклюзивної освіти на національному рівні до 2025 року.

  1. Застосування універсального дизайну.Переконайтеся, що інклюзивна система реалізує потенціал кожного учня. Усі діти мають навчатися за одним гнучким релевантним і досяжним навчальним планом. Таким, що визнає різноманіття й відповідає на різні навчальні потреби. Багато країн досі навчають учнів з інвалідністю за спеціальним навчальним планом, пропонують біженцям навчальний план їхньої батьківщини, щоби заохотити повернення додому, і схильні переводити дітей із меншими досягненнями на уповільнене навчання.

Розмовні та жестові мови та зображення в підручниках повинні робити всіх видимими, не допускати стереотипів. Жінки представлені в текстах та ілюстраціях в англомовному підручнику для середньої школи в Індонезії – у 44% випадків, у Бангладеші – у 37%, у Пенджабі (одна з провінцій Пакистану) – 24%.

Оцінювання повинно бути формувальним і давати змогу учням демонструвати результати навчання різними способами.

  1. Підготовка, розширення можливостей і мотивація освітян.Вчителі потребують навчання інклюзії. 25% учителів у 48 країнах із середнім і високим рівнями доходу звітують про високу потребу в професійному розвитку у сфері навчання учнів з особливими освітніми потребами.

Інклюзивні підходи не мають трактуватися як тема виключно вузьких спеціалістів – а як ключовий елемент учительської освіти: першопочаткової чи як елементу професійного розвитку. Такі програми мають фокусуватися на подоланні усталених переконань, що деякі учні не здібні до навчання.

Директори шкіл мають бути готові до впровадження й комунікації інклюзивного шкільного духу. Освітяни також можуть бути прикладом для учнів та підтримувати інклюзію своїми ідеями.

  1. Збір даних для інклюзії з увагою та повагою.Уникайте стигматизації й навішування ярликів. Міністерства освіти повинні співпрацювати з іншими міністерствами й агенціями, які займаються статистикою, щоби збирати дані про населення узгоджено й розуміти масштаби неблагополуччя маргіналізованих верств населення.

Збір даних потрібний для планування та формування бюджету для надання послуг з інклюзивної освіти.

  1. Навчання від ровесників.Перехід до інклюзивного навчання нелегкий. Інклюзія – це рух від дискримінації й упереджень у бік майбутнього. Ані темп, ані особливий напрям цих змін не можуть бути нав’язані, це все має вивчатися через обмін досвідом у вчительських спільнотах, на національних форумах і регіональних та глобальних платформах. Треба працювати разом, щоби збудувати світ, який вважає різноманіття чимось вартим шани, а не проблемою, яку треба виправити.

Щодо тривалості відпустки вихователів у 2020 році – відповідь МОН

Постановою Кабінету Міністрів України від 10.07.2019 №694, яка набрала чинності з 1 січня 2020 року, внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 №346, зокрема щодо збільшення тривалості щорічної основної відпустки деяким категоріям педагогічних працівників.

Відповідно до зазначених змін з 1 січня 2020 року тривалість щорічної основної відпустки вихователів закладів дошкільної освіти, незалежно від груп дітей, з якими вони працюють, зокрема й загального розвитку, з 2020 року становить 56 календарних днів.

У листі Міністерства освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України №1/9-59, №02-8/100 від 30.01.2020 року «Щодо тривалості щорічної основної відпустки вихователів закладів дошкільної освіти у 2020 році», адресованому Департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрації, зазначено, що у 2020 році вихователям закладів дошкільної освіти за період роботи з 2019 по 2020 роки надається щорічна основна відпустка тривалістю 56 календарних днів без дотримання пропорційності відпрацьованому робочому часу. Зазначеним працівникам, які за такий же період роботи отримали відпустку повної тривалості у 2019 році, додаткові дні відпустки у 2020 році не надаються.

Разом з тим, всупереч роз’ясненням Міністерства освіти і науки України в листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (Мінекономіки) №3512-06/22258-06 від 02.04.2020 вказано, що за 2019-2020 рік щорічна основна відпустка має надаватися пропорційно відпрацьованому часу. Так, Мінекономіки зазначає: «за робочий рік з 01.09.2019 року по 30.08.2020 року, у якому підвищено тривалість щорічної основної відпустки, на нашу думку, повинна розраховуватися пропорційно відпрацьованому робочому часу, тобто з 01.09.2019 по 31.12.2019 – виходячи з 42 календарних днів, а з 01.01.2020 по 30.08.2020 – виходячи з 56 календарних днів.

У зв’язку з цим, склалася ситуація за якої в усіх районах м. Києва, окрім Дарницького, вихователям закладів дошкільної освіти надають відпустку за період роботи з 2019 по 2020 роки тривалість 56 календарних днів без дотримання пропорційності відпрацьованого робочого часу. В Дарницькому районі м. Києва вихователі та інші працівники, яким з 2020 року тривалість відпустки було збільшено (понад 1200 працівників), одержують відпустку пропорційно відпрацьованому робочому часу, оскільки роботодавці керуються вищевказаним листом Мінекономіки.

Частиною 2 статті 2 Закону України «Про освіту» встановлено, що листи, інструкції, методичні рекомендації, інші документи органів виконавчої влади, крім наказів, зареєстрованих Міністерством юстиції України, та документів, що регулюють внутрішню діяльність органу, не можуть встановлювати правові норми. Натомість листом Мінекономіки встановлюються нові правові норми, зокрема щодо порядку надання відпусток педагогічним працівникам.

При цьому, Міністерство освіти і науки України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах освіти і науки, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері здійснення державного нагляду (контролю) за діяльністю закладів освіти, підприємств, установ та організацій, які надають послуги у сфері освіти або провадять іншу діяльність, пов’язану з наданням таких послуг, незалежно від їх підпорядкування і форми власності.

У зв’язку з ситуацією, що склалася, КМОППОіНУ, звернулася до Міністерства освіти і науки України та Мінекономіки щодо питання надання вихователям ЗДО щорічної основної відпустки тривалістю 56 календарних без дотримання пропорційності відпрацьованому робочому часу.

Міністерство освіти і науки України у відповіді на звернення КМОППОіНУ (лист №11-4276 від 25.06.2020 року) вказало, що «… Частиною першою статті 58 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.

При цьому, Конституційний Суд України у своєму рішенні від 09 лютого 1999 року №1-рп/99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) дав офіційне тлумачення частині першій статті 58 Конституції України, у якому зазначено, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Тобто подія зміни розміру тривалості щорічної основної відпустки вихователів дошкільних закладів настала 1 січня 2020 року. Отже, з 1 січня 2020 року вихователям закладів дошкільної освіти надається щорічна основна відпустка тривалістю 56 календарних днів, і немає ніяких підстав надавати у 2020 році вихователям закладів дошкільної освіти за повний рік роботи щорічну основну відпустку іншої тривалості.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 №346 зазначено, що роз’яснення щодо застосування цієї постанови надає Міністерство соціальної політики разом з Міністерством освіти і науки та Міністерством охорони здоров’я (в межах компетенції)…».

Міністерство освіти і науки України не поділяє думку Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, висловленою у листі від 02.04.2020 №3512-06/22258-06.

Зважаючи на вищенаведене, у 2020 році вихователям закладів дошкільної освіти за період роботи з 2019 по 2020 роки має надаватися щорічна основна відпустка тривалістю 56 календарних днів без дотримання пропорційності відпрацьованому робочому часу.

Як дитині почати навчатись в інклюзивному класі чи групі – інструкція МОН

Міністерство освіти і науки розробило покрокову інструкцію про те, як дитині почати навчатися в інклюзивному класі чи групі. Інструкцію опублікували на сайті МОН, дивіться її нижче:

Повний текст документу переглянути за посиланням.

28 червня – День Конституції України

Шановні співвітчизники!

Щиро вітаю вас з великим національним святом – Днем Конституції України !

У 1996 році Верховна Рада України, висловлюючи суверенну волю громадян нашої держави і спираючись на багатовікову історію українського державотворення та світовий досвід, прийняла Основний Закон України — Конституцію, яка стала реальною і дієвою основою розбудови незалежної демократичної держави як повноправної учасниці світового співтовариства.

Її найвища юридична сила, верховенство права, політична, економічна та ідеологічна багатоманітність — фундаментальні засади, на яких ґрунтується сьогодення і вибудовується майбутнє українського народу.

Бажаю, щоб це свято об’єднало нас усіх у бажанні змінити життя на краще, проявляти відповідальність, самовіддано працювати, самореалізовуватись і цим забезпечити справжній розквіт усієї України, гідне життя громадян, щасливий завтрашній день наших дітей.

Міцного вам здоров’я, щастя і достатку, любові і миру, успіхів і наснаги, звершення усіх планів та задумів!

З повагою,

Начальник відділу освіти                                                                                             Наталія КОПТЄВА

Інженерний тиждень 2020. Результати, враження, плани.

Переглянути матеріали за посиланням.

Вчителів запрошують взяти участь в конкурсі завдань

Вчителів запрошують взяти участь в конкурсі завдань для учнів молодшої, середньої та старшої школи, які увійдуть до програми “Інженерного тижня”.

Подавати свої роботи вчителі можуть до 31 серпня.

Щоб взяти участь, потрібно:

  1. Обрати тему завдання – проблему, яку учні зможуть вирішити в інженерний спосіб. Наприклад: очистка води, створення ліхтарика, який працює без звичайних батарейок, доступний спосіб аналізу якості повітря тощо. Під час відбору, перевага буде надана завданням, побудованим на перетині декількох предметів, відповідно до концепції STEM-освіти.
  2. Завантажити шаблон-завдання за посиланням.
  3. Описати завдання, доповнити його схемами або фото. Перевірити, чи інструкція зрозуміла дітям обраної вікової категорії.
  4. Готове завдання необхідно надіслати на engineeringweekua@gmail.com.

Щотижня, впродовж літа та в першій половині вересня, команда проєкту обиратиме одне найкраще завдання з усіх надісланих, формуючи таким чином перелік переможців. До програми може бути відібрано декілька завдань, від одного і того ж автора чи авторки”, – пояснюють організатори.

За кожне відібране завдання вчителі отримуватимуть 500 гривень.

Тема цьогорічного “Інженерного тижня” – Problem solving (вирішення проблем). Проєкт старутує у школах у січні 2021 року.

Приклади минулорічних завдань https://drive.google.com/file/d/1JVcf0OmlkwDAkUmYtFri9gM20ytOt3YE/view.

Також більше про проєкт можна дізнатись на його fb-сторінці  https://www.facebook.com/EngineeringWeekUA/

Нагадаємо, вчителі можуть долучитись до апробації антикорупційних інструментів.

ЗНО: що треба взяти із собою та яких правил дотримуватись

Міністерство освіти і науки створило відеоролик із правилами проходження зовнішнього незалежного оцінювання.

Відео опублікували на ютюб-каналі міністерства.

Учасникам потрібно мати із собою:

  • сертифікат учасника ЗНО;
  • документ, зазначений у сертифікаті (паспорт, ID-картка тощо);
  • запрошення-перепустку на ЗНО;
  • дві-три ручки з чорною пастою;
  • воду в прозорій пляшці без етикетки;
  • медичну маску або респіратор, у якому ви доїдете до пункту тестування;
  • персональний антисептик.

На вході до пунктів проведення ЗНО видаватимуть маски.


 

Перед входом учасникам вимірюватимуть температуру. До тестування допускатимуть:

  • з температурою не вище 37,2
  • без ознак респіраторних хвороб;
  • із захисною маскою або респіратором, що закривають ніс та рот.

Якщо у вас є патологічні стани чи фізіологічні особливості, які зумовлюють підвищену температуру, або подібні до респіраторних хвороб ознаки – візьміть про це довідку в лікаря й вас пропустять на тестування.

Також учасників просять дотримуватись таких правил:

  • не утворювати скупчень;
  • дотримуватись дистанції 1,5 метра на вулиці та в коридорах пунктів тестування;
  • перебувати в масці або респіраторі;
  • прямувати одразу до своєї аудиторії або туалету за потреби;
  • мити руки до тестування;
  • виходити з пункту тестування одразу після написання оцінювання;
  • викинути використану маску в спеціальний контейнер на виході.

В аудиторії учасники сидітимуть на відстані не менше 1,2 метра одне від одного. Респіратор чи захисні маски потрібно використовувати протягом всього тестування.

ЗНО-2020: чи вплине на результати ЗНО те, що ДПА цьогоріч не обов’язкова?

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань завершення 2019/2020 навчального року», який 22 червня підписав Президент, випускників закладів освіти у 2020 році звільнено від обов’язкового проходження державної підсумкової атестації у формі ЗНО.

Сьогодні учасники ЗНО та їхні батьки занепокоєні тим, що такий крок спричинить зміни в обсягах популяції учасників тестування, а це, своєю чергою, може вплинути на результати тих, хто збирається проходити ЗНО.

Відтак зауважуємо, що процедура визначення рейтингових балів учасників ЗНО дає змогу чиннику зміни обсягу популяції учасників тестування не позначатися на результатах тієї частки учасників, які проходитимуть тестування для вступу до закладів вищої освіти.

Чинна наразі процедура визначення результатів відбувається за певним алгоритмом, який складається з таких основних етапів:

  1. експертні комісії усіх регіональних центрів оцінювання якості освіти колегіально встановлюють порогові бали із предметів тестування;
  2.  відсікають учасників, які не набрали прохідного бала;
  3. визначають результати учасників, які залишилися, шляхом урахування відсотка набраних кожним учасником тестових балів, а також рейтингового місця кожного з учасників.

За такої процедури особливого значення набуває прохідний бал. Для його визначення члени експертних комісій ураховують як статистику завдань (який відсоток учасників виконав те чи те завдання), так і їх змістові характеристики (чи має те чи те завдання виконати навіть мінімально підготовлений учасник відповідно до вимог Державного стандарту). Саме тут є можливість дещо нівелювати вплив чинника зміни обсягів популяції учасників тестування у 2020 році. Із цією метою Український центр оцінювання якості освіти поінформує членів експертних груп щодо важливості враховувати під час визначення порогових балів із предметів специфіки цьогорічної популяції учасників тестування з метою уникнути ризиків зниження їхніх рейтингових балів за підсумками ЗНО.

Наголошуємо, що загалом чинник зміни обсягів популяції цьогорічних учасників тестування не має суттєво вплинути на рейтингові бали учасників, адже насправді частина тих, хто проходитиме ЗНО для вступу до закладів вищої освіти, не змінилася, тобто в рейтингу вони як змагалися, так і змагатимуться лише одне з одним. Для унаочнення можна навести таку аналогію. Уявімо книжковий магазин, де є три черги: в одній стоять особи, які хочуть придбати книги (випускники минулих років), в іншій – ті, хто хоче придбати календарі (випускники, які проходять лише ДПА), а у третій – охочі придбати і книги, і календарі (випускники, які проходять і ДПА, і ЗНО). Якщо всі покупці, які планували придбати лише календарі, підуть, то порядок черговості тих, хто планує придбати книги, не зміниться.

Водночас певні труднощі можуть виникнути під час порівняння результатів цьогорічних тестувань і минулого років. Тож ми використали минулорічні результати і змоделювали нинішню ситуацію. За деякого зменшення порогового бала ми змогли отримати такі таблиці переведення тестових балів у шкальовані, які дадуть змогу не дискримінувати цьогорічних учасників ЗНО порівняно з минулорічними.

Отже, побоювання учасників цьогорічного тестування щодо можливого негативного впливу на їхні рейтингові бали ЗНО перебільшене. Український центр оцінювання якості освіти доклав максимальних зусиль, щоб мінімізувати можливі ризики. Переконані, що кожен учасник отримає саме той бал, що відповідає зусиллям, яких він доклав, аби опанувати навчальні предмети протягом років свідомого навчання.

Пробне ЗНО -2020: повернення коштів

Уже з 1 липня розпочнеться процедура повернення коштів, сплачених за надання послуги з проведення пробного ЗНО у 2020 році.

Аби всі зареєстровані учасники пробного ЗНО-2020 змогли швидко і безперешкодно скористатися своїм правом на компенсацію коштів, у сервісі визначення результатів для них розміщено важливе повідомлення. Просимо увійти до сервісу і перевірити актуальність інформації. Її буде використовувати ПриватБанк під час повернення коштів.

Нагадаємо також, що сьогодні в сервісі визначення результатів розміщено результати учасників за виконання завдань пробного ЗНО-2020.

Для максимальної користі радимо учасникам пробного ЗНО ознайомитися з розлогими відеопоясненнями щодо виконання завдань тесту. Відео доступні на безкоштовній платформі iLearn, а також на YouTube.

Визначено результати пробного ЗНО-2020

В особистих кабінетах учасників пробного тестування та на сервісі «Визначити результати пробного ЗНО» оприлюднено результати пробного зовнішнього незалежного оцінювання.

Результати за шкалою 1 – 12 та шкалою 100 – 200 отримали лише ті особи, які ввели свої відповіді до сервісу визначення результатів. Загалом учасниками заповнено  215 787 електронних бланків А та 95 549 електронних бланків Б.

Робочою групою Українського центру оцінювання якості освіти з питань встановлення порога «склав/не склав» та визначення результатів пробного зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року за рейтинговою шкалою 100 – 200 балів визначено порогові бали.

українська мова і література 19 біологія 20 хімія 13
історія України 24 географія 22 англійська, німецька, французька, іспанська мови 16
математика 9 фізика 10

Тестові зошити, правильні відповіді та таблиці переведення тестових балів пробного тестування розміщено в розділі «Пробне ЗНО».

Нагадуємо: УЦОЯО та ГС «Освіторія» за підтримки МФ «Відродження» підготували відеокоментарі до завдань пробного ЗНО-2020. Відео доступні на безкоштовній платформі iLearn, а також на YouTube.

Керівникам закладів загальної середньої та професійної освіти

Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-338 від 22.06.2020 “Щодо реалізації Закону України “Про внесення змін до законів України щодо окремих питань завершення 2019/2020 навчального року”” переглянути за посиланням.

Директори мають визначити, які випускники хочуть складати підсумкову атестацію у формі ЗНО

Директори шкіл мають визначити випускників, які хочуть складати державну підсумкову атестацію у формі ЗНО. Випускники, які претендують на отримання Золотої або Срібної медалей, мають право отримати їх без проходження ДПА. Про це повідомили у МОН.

“Керівникам закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти рекомендовано виявити випускників, які бажають пройти ДПА. Для цього рекомендовано у найкоротші терміни отримати заяву-підтвердження бажання пройти ДПА у закладі освіти чи у формі ЗНО.

Заява має бути від повнолітніх здобувачів або від одного з батьків чи інших законних представників неповнолітніх. Таку заяву можна подати до закладу особисто або у надіслати скан-копію електронною поштою. Кінцевий термін і спосіб подання заяви визначає заклад освіти”, – пояснили у міністерстві.

Також зазначено: “Здобувачі освіти, які претендують на нагородження Золотою або Срібною медалями та звільнені від проходження ДПА Законом України “Про внесення змін щодо деяких законів України щодо окремих питань завершення 2019/2020 навчального року”, мають право на отримання таких медалей без проходження ДПА“.

Тим учням, які не бажають складати атестацію, необхідно видати документи про здобуття повної загальної середньої освіти, де у відповідній графі додатку буде запис “звільнений(а)”.

Для випускників, які бажають пройти атестацію у формі ЗНО, закладам потрібно:

  • організувати підвезення учасників до пунктів тестування;
  • після отримання від УЦОЯО результатів ДПА у формі ЗНО видати свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти, зазначивши результати у відповідній графі бланку додатку.

Для випускників, які хочуть пройти ДПА у закладі освіти, закладам необхідно:

  • перевірити наявність права проходити ДПА саме в закладі освіти згідно з Порядком проведення ДПА;
  • організувати ДПА в письмовій формі за завданнями та у строки, затверджені керівником закладу, але не пізніше закінчення навчального року;
  • після проходження ДПА видати свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти із зазначенням результатів ДПА у відповідній графі бланку додатку.

Також, у міністерстві розповіли, що є проєкт постанови уряду, за яким навчальний рік планують завершити:

  • для випускних класів – упродовж 10 робочих днів після визначення результатів додаткової сесії ЗНО
  • для решти учнів – не пізніше 1 липня.

Детальніше дивіться у листі МОН нижче:

Нагадаємо, 18 червня Верховна Рада ухвалила закон, який дозволяє випускникам шкіл не складати державну підсумкову атестацію у формі ЗНО. Водночас, для вступу у виші складати зовнішні тестування необхідно. 22 червня президент підписав закон.

Раніше МОН звільнило від державної підсумкової атестації випускників 4-х та 9-х класів.

Епідемситуація дозволяє провести ЗНО у визначені дати

Державна комісія з техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій дозволила провести зовнішнє оцінювання з 25 червня до 17 липня.

Про це повідомила очільниця МОН Любомира Мандзій.

“Сьогодні Державна комісія з техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій ухвалила рішення: епідеміологічна ситуація дозволяє провести ЗНО у запланований термін – з 25 червня до 17 липня.

Водночас МОН, Український та регіональні центри оцінювання якості освіти, пункти тестування готові провести ЗНО-2020 у безпечних умовах згідно з рекомендаціями Головного державного санітарного лікаря України. Ми вдячні партнерам за допомогу в забезпеченні пунктів проведення ЗНО засобами захисту для учасників тестування, інструкторів та медиків”, – повідомила Мандзій.

Пункти проведення ЗНО забезпечили:

  • медичними масками для учасників, інструкторів та медиків;
  • безконтактними термометрами (пірометрами);
  • дезінфекційними засобами для рук;
  • дезінфекційними засобами для обробки поверхонь;
  • ізоляційними медичними халатами та захисними щитками для медиків.

Також для проведення оцінювання залучать 11 630 медиків.

Під час ЗНО:

  • допуск до тестування відбуватиметься згідно з рекомендаціямиголовного санлікаря (температура тіла не вище 37,2°C, відсутність ознак респіраторних захворювань, наявність маски або респіратора),
  • Держпродспоживслужба контролюватиме вимоги до пунктів тестування(відстань між учасниками не менше 1,2 метра, масковий режим, наявність антисептиків, дезінфекція приміщень, організована утилізація використаних масок тощо),
  • діятимуть заходи для уникнення скупчень людей(більше часу для входу, проміжки часу для входу різних учасників, правильна організація черг із дистанцією),
  • діятиме супровід медиків та Національної поліції,
  • будуть залучені інструктори не з груп ризику.

Нагадаємо, 12 червня уряд скасував проведення пробного ЗНО. Згодом його вирішили провести онлайн.

Також освітній омбудсмен заявив, що є ризик скасування ЗНО як такого. Після цього в Україні пройшла хвиля обурення під гаслом “Руки геть від ЗНО”. Зокрема, до Міністерства освіти і науки з пікетом прийшли випускники шкіл, щоб висловитись проти скасування тестувань.

Після цього МОН заявило, що скасування ЗНО – неприпустиме, а прем’єр запевнив, що уряд не має наміру його скасовувати, а прем’єр запевнив, що “ніхто не збираться скасовувати ЗНО”.